1. Book flyttefirmaet online og spar mange penge.
Der findes et utal flyttefirmaer i Danmark og alt efter hvem du spørg om en pris hvil du hurtigt finde ud af at priserne svinger rigtigt meget. Ofte med flere tusindekroner i forskel. Derfor er det en super god idé at benytte sig af en flyttefirma prissammenligningsside. I stedet for at du selv skal ringe rundt til flere forskellige flyttefirmaer i Åhus eller hvor du nu skal bruge et flyttefirma henne kan du nøjes med at udfylde et online skema. I skemaet skal du oplyse hvor du skal flytte fra og hvor du skal flytte til samt hvilken flyttedato du ønsker at flytte. Det tager ikke mere end et par minutter at udfylde skemaet med de nødvendige informationer. Når det er gjort bliver din flytning sendt i udbud blandt flere forskellige professionelle flyttefirmaer. De flyttefirmaer som viser interesse for din flytning vender tilbage med gratis og ganske uforpligtende tilbud på din flytning. Du kan så stille og roligt kigge flyttetilbuddene igenne efterhånden som de kommer til dig. Hvis du finder et godt flyttetilbud som du ønsker at benytte dig af er det bare og kontakte flyttefirmaet og aftale nærmere.
2. Tjek flyttefirmaet på Truspilot og Facebook.
Flyttebranchen har igennem mange år været en noget brogede branche der ikke altid har haft en godt ry. Derfor kan det være en god idé at tjekke det flyttefirma som du overvejer at lade stå for din flytning. Du blandt andet tjekke flyttefirmaet på Trustpilot og se hvad andre mennesker der har benyttede flyttefirmaet siger om dem. Du skal dog være opmærksom på at der også på Trustpilot er meget fusk med anmeldelserne. Der er ofte set at flyttefirmaerne selv skriver gode anmeldelser om sig selv og i teksten eksempelvis skriver at “Vi levere også gratis flyttekasser og derfor har vi givet os selv 5 stjerner” Derfor skal du ikke blindt tro på hvad der står på Trustpilot men bruge det som et hint til om det er helt galt med det pågældende flyttefirma. Du kan også forhøre dig hos dine venner på Facebook om der er nogen der har flyttede med det pågældende flyttefirma. Hvis dine venner siger god for det burde du roligt kunne lade flyttefirmaet stå for din flytning.
3. Sørg for at have styr på alle de små ting.
Der er mange små praktiske ting du skal huske på i forbindelse med din flytning. Du skal blandt andet huske at sørge for at flytte din adresse mindst inden 7 dage før at du flytte fra din gamle adresse. Ellers riskirere du at gå glib af din post det nye sted du flytter hen. Du skal også huske at aflæse vandmåler og elmåler inden du flytter samt informere dem om at du flytter til en ny adresse. Ellers risikere du at komme til at hænge på gamle regninger efter at du er flyttet. Hvis du har en internetforbindelse eller en fastnettelefon skal du også enten afmelde dette eller få det flyttede over til din nye adresse inden du forlader din gamle adresse. Hvis du abonnere på blade eller aviser eller andet skal du også huske at informere disse firmaer om at du skifter adresse så du er sikker på at modtage efter at du er flyttet. Hvis du kælderrum eller loftrum der hvor du bor skal du sørge for at disse rum bliver tømt for ting og sager og rengjort. Ellers kan du risikere at få et en ekstra regning når du er flyttet for tømning samt rengøring af disse rum. Hvis du husker disse gode råd næste gang du skal flytte fra A til B så er du sikker på at det ikke bliver så stresset en flytning samt du du har styr på det hele og nyde din nye bolig.
Skriv et svar