Indbrud i virksomheder har gennem mange år været et problem for virksomhedsejere. Det koster oftest meget dyrt for virksomheden, når der har været indbrud, og der bliver stjålet udstyr, produkter eller andet til mange tusinde kroner. Derudover koster det også en masse tid samt ressourcer for virksomheden. Dette er tid og ressourcer, som kan gå fra andre vigtige ting i forbindelse med virksomheden som eksempelvis kunder.
Det kan være en større opgave at holde indbrudstyvene væk fra din virksomhed, men det er ikke en umulig opgave. Du kan i hvert fald gøre din del for at undgå indbrudstyve. Det kræver, at du får sikret den bygning eller det lokale, som dit kontor er i. Sikring af din virksomhed er ekstremt vigtigt. Det er en form for investering, da det i sidste ende kan spare din virksomhed for rigtig mange penge. Du kan herunder finde gode råd til, hvordan du kan sikre din virksomhed bedst muligt.
Sådan sikrer du din virksomhed
Først og fremmest bør man altid gennemgå de svage punkter, som kan findes i bygningen, hvor din virksomhed befinder sig. Svage punkter er de steder, hvor en indbrudstyv let kan komme ind. Det kan være vinduer, ventilationsskakte, døre og lignende.
Sikring af dørene
Så snart du har fundet frem til, hvor indbrudstyvene kan bryde ind er næste skridt at se på, hvordan disse steder kan sikres endnu bedre end de formentlig er i forvejen. Det kan eksempelvis være, at den lås du har i døren på nuværende tidspunkt ikke er helt så stærkt i sig selv eller blot er blevet gammel. Alternativet er, at det er en helt ny dør, der skal sættes i, som er stærkere og mere sikker som eksempelvis en ståldør.
Sikring af vinduerne
Vinduerne skal lige såvel som dørerne også sikres ordentligt. Der kan på vinduerne blive sat en vindueslås på, som gør sikringen af vinduet stærkere, og det gør det dermed sværere for indbrudstyvene at bryde ind. En anden løsning er at få sat et gitter for vinduet. Dette bruges dog primært til et lager med forskelligt dyrt udstyr eller lignende og ikke på et kontor, hvor det blot vil gøre lokalet mørkt og højst sandsynligt ikke så rart at sidde i.
Installér alarmer
De fleste virksomheder har alarmer installeret i hele virksomheden. Hvis ikke du er en af dem, der har det installeret, bør du uden tvivl gøre dette. Det er som regel også et krav for forsikringsselskaberne, da der kan være diverse produkter, udstyr mm. for flere tusinde eller millioner kroner. Når alarmer er installeret i en virksomhed, er der typisk et skilt ude foran, som fortæller, at det er sikret med alarmer. Det er dog ikke altid, at indbrudstyve tager højde for dette. Men i de fleste tilfælde vil det have en forebyggende effekt, og om ikke andet kan det være, at indbrudstyvene når at blive fanget, inden de slipper fra stedet.
Sørg derudover for, at alle døre og vinduer er lukket, når du forlader virksomheden, samt at alarmen er slået til.
Rådgivning til sikring af virksomheden
Hvis du synes, det er en uoverskuelig opgave at få sikret din virksomhed, kan en løsning være at tage fat i en professionel, som kan rådgive dig til, hvad du skal gøre. Selvom det hurtigt kan blive dyrt at sikre din virksomhed, er det alle pengene værd. Det kan spare dig for flere penge, end det koster. Derudover findes flere udbydere, som eksempelvis BilligSikring.dk, hvor du kan købe billigere låse og meget mere til din virksomhed. Det er altid vigtigt at tjekke, om de er godkendt af forsikringsselskaber.
Sikring af din virksomhed er i de fleste tilfælde også et krav fra forsikringsselskabets side. Har du ikke sikret din virksomhed efter forsikringsselskabets anordninger, vil du ikke få erstatning.
Skriv et svar